PO00 Dagproject - Het Lab
‘Het Lab’ is een schoolbreed dagproject waarbij de kinderen natuurkundige verschijnselen zoals lucht, kracht, water, temperatuur, licht en geluid onderzoeken. Het verloop van het onderzoek wordt vastgelegd met digitale media.
PO12 Cardboardles-kartonbeest DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennis maken met cardboards en cardboard animatie.
PO12 Een beestenboel op school-bonte feestmuts VL
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van de projectdag: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van de projectdag.
PO12 Het krachtlab VL
Wat kan je allemaal met water? Welke beroepen hebben met water te maken? Wat zijn de verschillende vormen van water.
PO12 Zing een beestenboel op school-beweeg als een beest DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennis maken met het lied ‘Een beestenboel op school’ en het refrein leren zingen.
PO12345678 Beestenboel - Algemene informatie school
‘Een beestenboel op school’ is een schoolbreed dagproject, waarbij de kinderen op onderzoekende, zingende, makende en fotograferende manier kennis maken met Opera, zingen, weergeven van beweging en het gebruik van digitale media.
PO34 Cardboardles-structuurbeest DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennis maken met cardboards en cardboard animatie.
PO34 Een beestenboel op school-kleurrijke attributen VL
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van de projectdag: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van de projectdag.
PO34 Het licht- en geluidlab VL
Waarom is geluid belangrijk voor wat je ziet? Waarom is licht belangrijk voor wat je hoort? Hoe is het om blind of doof te zijn? Kun je geluid tekenen?
PO34 Zing een beestenboel op school-blinde rups DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennis maken met het lied ‘Een beestenboel op school’ en het refrein leren zingen.
PO5 3D pennen - De toekomst voor ons platteland WS + DIY
30 minuten (Tetem) + 90 minuten (leerkracht)
Een les waarin de kinderen nadenken over de toekomst voor ons platteland en gezamenlijk een dorp maken met 3D-pennen.
Hoe leven mensen samen in de toekomst? Hoe kunnen we het platteland inrichten om een balans maken tussen wonen, de natuur, voedsel verbouwen, werken en ontspannen? Welke dingen vindt je allemaal terug in het dorp van de toekomst?
PO56 Cardboardles-beest met bewegende delen DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennismaken met cardboards en cardboard-animatie.
PO56 Een beestenboel op school-beestenboel attributen VL
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van het dagproject: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van het dagproject.
PO56 Het luchtlab VL
Wat is lucht? Wat is vliegen? Wat kan er allemaal vliegen? Wat is wind? Op welke manier kun je wind maken?
PO56 Zing een beestenboel op school-variëren met woorden DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennismaken met opera, met het lied: ‘Een beestenboel op school’ en hoe een refrein te schrijven.
PO6 Vacuumvormmachine - De toekomst voor ons platteland WS + DIY
30 minuten (Tetem) + 90 minuten (leerkracht)
Een les waarin de kinderen nadenken over de toekomst voor ons platteland op het gebied van het voedsel van de toekomst.
Hoe leven mensen samen in de toekomst? Welk voedsel eten we nu? Welke gewassen zijn duurzaam om te verbouwen? Welk voedsel eten we in de toekomst, denk je?
PO78 Cardboardles-drie versies beest VL
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennismaken met cardboards en cardboard-animatie.
PO78 Een beestenboel op school-feest-fantasie attributen VL
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van het dagproject: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van het dagproject.
PO78 Het temperatuurlab VL
Wat draag je in de winter om warm te blijven? Hoe blijf je koel in de winter? Hoe blijft een gebouw warm in de winter en koel in de zomer? Welke materialen worden daarvoor gebruikt?
PO78 Zing een beestenboel op school-samen een refrein maken DIY
Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennismaken met opera en het lied: ‘Een beestenboel op school’. Ze leren een refrein schrijven.
PO8 Eindpresentatie - De toekomst voor ons platteland DIY
45 minuten + extra tijd verschilt per leerling
Een les waarin de kinderen nadenken over ze een eindpresentatie kunnen vormgeven over het bovenbouw brede project ‘De toekomst voor ons platteland’.
Hoe organiseer je klassikaal een grote presentatie? Wie nodig je uit? Wat moet er allemaal op een uitnodiging komen te staan? Hoe zorg je dat iedereens werkstuk genoeg aandacht krijgt?