Toggle navigation

Edu (dag-)projecten PO


PO

PO00 Dagproject - Het Lab

‘Het Lab’ is een schoolbreed dagproject waarbij de kinderen natuurkundige verschijnselen zoals lucht, kracht, water, temperatuur, licht en geluid onderzoeken. Het verloop van het onderzoek wordt vastgelegd met digitale media.

Bekijk les
PO

PO12 Cardboardles-kartonbeest DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennis maken met cardboards en cardboard animatie.

Bekijk les
PO

PO12 Een beestenboel op school-bonte feestmuts VL

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van de projectdag: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van de projectdag.

Bekijk les
PO

PO12 Het krachtlab VL

Wat kan je allemaal met water? Welke beroepen hebben met water te maken? Wat zijn de verschillende vormen van water.

Bekijk les
PO

PO12 Zing een beestenboel op school-beweeg als een beest DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennis maken met het lied ‘Een beestenboel op school’ en het refrein leren zingen.

Bekijk les
PO

PO12345678 Beestenboel - Algemene informatie school

‘Een beestenboel op school’ is een schoolbreed dagproject, waarbij de kinderen op onderzoekende, zingende, makende en fotograferende manier kennis maken met Opera, zingen, weergeven van beweging en het gebruik van digitale media.

Bekijk les
PO

PO34 Cardboardles-structuurbeest DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennis maken met cardboards en cardboard animatie.

Bekijk les
PO

PO34 Een beestenboel op school-kleurrijke attributen VL

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van de projectdag: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van de projectdag.

Bekijk les
PO

PO34 Het licht- en geluidlab VL

Waarom is geluid belangrijk voor wat je ziet? Waarom is licht belangrijk voor wat je hoort? Hoe is het om blind of doof te zijn? Kun je geluid tekenen?

Bekijk les
PO

PO34 Zing een beestenboel op school-blinde rups DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennis maken met het lied ‘Een beestenboel op school’ en het refrein leren zingen.

Bekijk les
PO

PO5 3D pennen - De toekomst voor ons platteland WS + DIY

30 minuten (Tetem) + 90 minuten (leerkracht)

Een les waarin de kinderen nadenken over de toekomst voor ons platteland en gezamenlijk een dorp maken met 3D-pennen.

Hoe leven mensen samen in de toekomst? Hoe kunnen we het platteland inrichten om een balans maken tussen wonen, de natuur, voedsel verbouwen, werken en ontspannen? Welke dingen vindt je allemaal terug in het dorp van de toekomst?

Bekijk les
PO

PO56 Cardboardles-beest met bewegende delen DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennismaken met cardboards en cardboard-animatie.

Bekijk les
PO

PO56 Een beestenboel op school-beestenboel attributen VL

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van het dagproject: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van het dagproject.

Bekijk les
PO

PO56 Het luchtlab VL

Wat is lucht? Wat is vliegen? Wat kan er allemaal vliegen? Wat is wind? Op welke manier kun je wind maken?

Bekijk les
PO

PO56 Zing een beestenboel op school-variëren met woorden DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennismaken met opera, met het lied: ‘Een beestenboel op school’ en hoe een refrein te schrijven.

Bekijk les
PO

PO6 Vacuumvormmachine - De toekomst voor ons platteland WS + DIY

30 minuten (Tetem) + 90 minuten (leerkracht)

Een les waarin de kinderen nadenken over de toekomst voor ons platteland op het gebied van het voedsel van de toekomst.

Hoe leven mensen samen in de toekomst? Welk voedsel eten we nu? Welke gewassen zijn duurzaam om te verbouwen? Welk voedsel eten we in de toekomst, denk je?

Bekijk les
PO

PO78 Cardboardles-drie versies beest VL

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, experimenterende en uitvoerende manier kennismaken met cardboards en cardboard-animatie.

Bekijk les
PO

PO78 Een beestenboel op school-feest-fantasie attributen VL

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, beschouwende en makende manier kennismaken met de inhoud van het dagproject: ‘Een beestenboel op school’ en een onderdeel maken voor de kick-off van het dagproject.

Bekijk les
PO

PO78 Het temperatuurlab VL

Wat draag je in de winter om warm te blijven? Hoe blijf je koel in de winter? Hoe blijft een gebouw warm in de winter en koel in de zomer? Welke materialen worden daarvoor gebruikt?

Bekijk les
PO

PO78 Zing een beestenboel op school-samen een refrein maken DIY

Een les waarin de kinderen op onderzoekende, zingende en schrijvende manier kennismaken met opera en het lied: ‘Een beestenboel op school’. Ze leren een refrein schrijven.

Bekijk les
PO

PO8 Eindpresentatie - De toekomst voor ons platteland DIY

45 minuten + extra tijd verschilt per leerling

Een les waarin de kinderen nadenken over ze een eindpresentatie kunnen vormgeven over het bovenbouw brede project ‘De toekomst voor ons platteland’.

Hoe organiseer je klassikaal een grote presentatie? Wie nodig je uit? Wat moet er allemaal op een uitnodiging komen te staan? Hoe zorg je dat iedereens werkstuk genoeg aandacht krijgt?

Bekijk les